סיוע בהתאמת דיור לנכים קשישים ומוגבלים בניידות

התאמת דיור לנכים

התאמת דיור לנכים וקשישים. תושב ישראלי שהפך למוגבל בניידות כמו גם נכים וקשישים שעברו התמודדות רפואית המשפיעה על יכולתם הפיזית זכאים לסיוע בהתאמת הבית ודרכי הגישה. להלן המדריך המלא לקבלת הסיוע.

 

אם עברתם משבר רפואי בעקבותיו נוצר קושי פיזי שמצריך התאמות בבית המגורים כמו גם עזרים שיסייעו לתפקוד היום יומי ישנם מספר גופים וזכאויות מהמדינה אותם ניתן לממש.

התאמת דיור משרד השיכון\ התאמת דיור משרד הבריאות

במדינת ישראל משרדי הבריאות והשיכון הינם משרדי הממשלה האחראים על סיוע לאנשים עם מוגבלויות. קיימת ועדה משותפת של שני המשרדים המסייעת בהתאמת דירת המגורים ודרכי הגישה לדירה עבור אנשים המתמודדים עם מוגבלות בניידות. השינויים כוללים: הרחבת פתחים, שינוי בחדר רחצה ושירותים, התאמת מטבח, בניית שבילי גישה מותאמים, התקנת מעקות לאורך המדרגות, התאמת מעלון ועוד.

הסיוע ניתן בהתאם לקריטריון רפואי ותפקודי שהוביל לפגיעה בניידות או במערכות המוטרויות ואת המוגבלות קובעים אנשי המקצוע והרפואה והסיוע מתקבל בהתאם לזכאות שעל האזרח לקבל.

הסיוע כולל התאמות בתוך הדירה ובדרכי הגישה מחוצה לה (כולל רמפות ומעלונים), התאמת החללים הפנימיים לניידות עם כיסא גלגלים ואביזרי עזר במידת הצורך וכמובן התאמות במטבחים, האמבטיות וחדרי השירותים.

* התקנה והשתתפות בעלות מעלון לא ניתנת בדירה חדשה אלא אך ורק בדירה בה התגורר הנכה או הקשיש לפני המוגבלות בניידות.

סכומי הסיוע נעים עד 130,000 ש"ח להשתתפות בעלות מעלון (שעלותו יכולה להגיע גם ל200-300 אלף ש"ח) ועד כ65000 ש"ח להתאמות הפנימיות ולהתאמות דרכי הגישה. לקבלת פירוט מלא של של סכומי הסיוע לחצו כאן

שלבים לקבלת סיוע בהתאמת דיור לנכים וקשישים

1.פנייה לרופא המעביר את חוות הדעת הרפואית ליחידה להמשך טיפול בקופת חולים ולבקש הפניה לריפוי בעיסוק להתאמת דיור.
2. ביקור בית של איש מקצוע בדירה בה יש לבצע התאמות דיור ולבנות תכנית מותאמת אישית עליה חתום המרפא\ה בעיסוק.
3.העברת בקשה לסיוע בצירוף מסמכים (טופס רפואי תפקודי, הערכת עובד סוציאלי, המלצות מרפא בעיסוק לשינוייים נדרשים, הצעות מחיר מקבלנים בהתאם לדרישות המרפא\ה בעיסוק, העתקי תעודות זהות של המבקשים, אישורי הכנסה) באמצעות עובדת סוציאלית למשרד השיכון
4.כינוס הועדה המשותפת וקביעת היקף הסיוע והאם הוא יינתן כהלוואה או כמענק (בין היתר בכפוף למבחני הכנסה). הקריטריונים כוללים את מבחן ההכנסה, מספר הנפשות, הצרכים וסוג המוגבלות (לדיירים בדיור הציבורי אין את מבחן החדרים והכנסות)
5. קבלת תשובה, אישור זכאות ומסמך המפרט את הדרכים למימוש הזכאות.

האם ניתן לקבל סיוע ברכישת אביזרים לבית של אדם עם מוגבלות?

בהחלט כן. הדבר כפוף להחלטות הועדה ובמקביל ניתן לפנות למגוון העמותות העוסקות בנושא.
מילבת: עמותה ציבורית הפועלת בבית החולים תל השומר ומסייעת להעלאת רמת עצמאותם של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מוגבלויות.
יד שרה: עמותה ציבורית המסייעת ב השאלת ציוד רפואי, שיקומי ונשימתי.
עזר מציון: עמותה ציבורית העוסקת במתן תמיכה רפואית. העמותה מציעה סיוע ותמיכה רפואיים לחולים ולמשפחותיהם, לקשישים, לנזקקים ולאנשים במצבי משבר.


מעצבת פנים המתמחה בנגישות לבעלי מוגבלויות תוכל לסייע לכם להתאים את הבית לצרכים החדשים תוך שילוב של אלמנטרים עיצוביים שישמרו את האווירה הביתית.

התאמת דיור לנכים
התאמת דיור לנכים צילום canva

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *